wassen met regenwater!

Von: familie Knegt (famknegt@casema.nl) [Profil]
Datum: 17.09.2005 13:06
Newsgroup: nl.huishouden
Ik heb hier een systeem aangelegd om regenwater op te vangen, 400 liter
water kan ik bergen.
Mijn wasmachine is op dat systeem aangesloten.
dat heeft op veel fronten voordelen:
Regenwater is beter voor je machine omdat het minder kalk bevat.
De hoeveelheid wasmiddel die je nodig hebt is afhankelijk van de
waterhardheid, je kunt bij regenwater dus volstaan met de helft of zelfs
minder dan de helft van je dosis wasmiddel.
Je was wordt zachter door het gebruik van wasmiddel.
het kalk in het leidingwater legt een soort van waas over gekleurde was, je
was die met regenwater wordt gewassen heeft daar geen last van.
Water dat uit een regenton komt is doorgaans warmer dan water dat uit de
leiding komt dus je wasmachine gebruikt minder energie om het water te
verwarmen.
In droge tijden wordt mijn systeem helaas nog bijgevuld met leidingwater (ik
was voor een gezin van vier, dus er wordt best veel gewassen).
Maar aangezien het klimaat verandert worden de winters steeds minder koud en
wordt het weer steeds natter, dus dat komt wel goed.

Misschien een tip?

[ Auf dieses Posting antworten ]

Antworten